Meediakoolitus alaliitudele
Eesti Olümpiakomitee korraldas 3. ja 4. aprillil alaliitudele, maakonna spordiliitudele ning teistele spordiorganisatsioonidele Rasmus Kagge ning Agenda PR eestvedamisel kommunikatsioonikoolituse. Kuna ees seisab tihe ja aktiivne spordisuvi, mille krooniks on Pariisi Olümpiamängud, siis on paras aeg üle korrata kommunikatsiooni põhitõed. Kuidas ise proaktiivselt oma spordiala, alaliitu, sportlast või sponsorit meedias esile tõsta? Kuidas koostada kommunikatsiooniplaani? Mis on sotsiaalmeedia viimased trendid ja kuidas nendega lihtsa vaevaga kaasas käia? Kuidas vältida kriise, olla meediale hea koostööpartner ning jagada intervjuusid, millest ei saaks aines aastalõpu naljasaates.
Esimese päeva loengud ja
ajurünnakud
Tippsportlane ja meedia. Ehk ühe endise tippsportlase sissejuhatav inspiratsioonikõne teemal, kas ja kuidas on ajakirjandusega suhtlemine aidanud teda sportlaskarjääri edenemisel? Milline on olnud tema meeskonnas - treener, manager, alaliit - rollijaotus meediasuhete korraldamisel? Kuidas säilitada rahu ka kõige raskematel hetkedel või jääda intelligentseks siis, kui taeval pole enam piire?
Kuidas koostada kommunikatsiooniplaani? Ehk kuidas käib selle exceli tabeli koostamine, mis kaardistab proaktiivsed ja realistlikud ideed ja tegevused nii klassikalises kui sotsiaalmeedias. Kuidas teha plaani nii, et see jagaks vastuse, motiveeriks erinevaid osapooli pingutama ja hajutaks tegevused võimalikul targalt õigele ajale, mis on tähelepanu saavutamiseks elutähtis. Räägime exceli tabeli näitel paarist päriselu loost, kuidas planeeritud kommunikatsioonitegevustega on võimalik saavutada tähelepanu spordivõistlusele.
Kommunikatsiooniplaani töötuba. Jagame koolitusel osalejad töötubadesse, kus tuleb luua reaalsetele spordisündmustele töötav kommunikatsiooniplaan, mis võtaks fookusesse mitte ainult võistluse toimumise aja, vaid ka sellele eelneva aja ning pakuks teostatavaid ideid, mis sobiksid tele-, raadio- ja trükimeediale, aga ka sotsiaalmeediale.
Kuidas teha tulemuslikku sisekommunikatsiooni? Eelnevas töötoas koostatud exceli tabelist ei ole väga kasu, kui omaenda meeskond elab infosulus. Kui info ei liigu, siis tekivad lühised, vääritimõistmised, kriisid ja eriti pole kasu ka sellest eelmises töötas tehtud excelist. Sest kui kogu meeskond - klubidest sportlasteni - ei usu sellesse plaani ja ei pinguta välise kuvandi eest, siis pole ka plaanide tegemisel mõtet.
Asjaosalise vaade esimesel päeval räägitule. Kindlasti võib ju arvata, et erinevate tabelite tegemine ja nende plaanide ellu viimine on lihtne, kui vaid oleks meeskonnas rohkem inimesi. Muidugi. Aga paraku me oleme olukorras, kus raha ja inimesi ilmselt juurde ei tulegi. Seega, räägime läbi ühe reaalse näite, kuidas on võimalik ka kitsastes tingimustes ühele spordialale, selle võistlustele ja sportlastele teha head sise- ja väliskommunikatsiooni.
Teise päeva loengud ja ajurünnakud
Kuidas töötab sotsiaalmeedia ja mida teha, et seal silma paista? Viimase aja trendidest teeb ülevaate sotsiaalmeedia spetsialist, kes jagab ka nippe oma tööriistakastist - kas tähelepanu saavutamiseks oleks tark panustada Facebooki, Instagrami, LinkedIni või hoopis Tiktoki? Millal teha reelse või storisid ja millal piisab lihtsalt pildist? NB! Erilise tähelepanu pöörame selles loengus aga reeglitele, millal tohib oma kontol jagada telepilti, mis on videote ja fotode avaldamise põhireeglid, et mitte rikkuda seadust?
Sotsiaalmeedia õpituba. Teeme meeskondades läbi ühe reaalse olukorra, kus sotsiaalmeediasse tuleb teha ühe eeloleva võistluse kohta põnevad tekstid, pildid, videod, mis tuleb varustada õigete viidete ning hashtagidega.
Kuidas teha meedia jaoks avaldamiskõlbulik intervjuu? Arvestades, et ajakirjanikel ei ole alati võimalus kõiki võistlusi kajastama tulla, siis käime spetsialistide juhtnööride järgi läbi protsessi, kuidas teha käepäraste vahenditega intervjuu nii, et see oleks avaldamiskõlblik nii heli kui pildi osas. Sobiks nii Aktuaalsesse Kaamerasse kui sotsiaalmeediasse.
Intervjuu õpituba koos jutupunktide ettevalmistamisega? Koolitusel osalejad jagatakse rühmadesse, kes peavad tegema oma vahenditega avaldamiskõlbuliku intervjuu, mis peab olema ka sisuliselt huvitav ja avaldamiskõlbulik. Ehk iga rühma ülesanne on intervjueeritavatel kõneisikule välja mõelda ka põnevad jutupunktid, mis ei sisaldaks enne võistlust alusetut lootust, vaid oleks huvitav sissevaade spordialasse ja eelseisvasse võistlusesse.
Kokkuvõte. Kaardistame kahepäevase koolituse kõige olulisemad tähelepanekud ja ettepanekud, kuidas saavutada oma spordialale, sportlasele, võistlusele või sponsorile võimalikult head tähelepanu.
Koolitus toimus Technopolise
konverentsikeskuses Ülemiste linnakus.